mandag den 2. juni 2014

Tefal Actifry til testning

Da jeg for lidt tid siden blev spurgt, om jeg havde lyst til at teste Tefals ActiFry madlavningsmaskine,
takkede jeg hurtigt ja - efter jeg er flyttet og har fået et større køkken,
er det pludselig blevet meget sjovere at lave mad.
Maskinen fungerer som en slags bagende pande og jeg har testet den
 i tilberedning af kartoffelbåde, falafel, grønsager, kylling og frikadeller.
ActiFry'en er ret smart på en lang række punkter:
Man behøver kun at bruge en minimal mængde olie, hvilket giver en meget mere fedtfattig ret.
Maskinen passer sig selv, når maden tilberedes.
Maskinen bipper efter indstillet timer og så er maden klar og bliver aldrig brændt på,
men der i mod både gennemstegt og bagt.  
Da tilberedningen forgår under det lukkede låg, slipper man med stor fordel for fedt- og oliestæng,
 som man kender det, når man står ved komfuret.
Grydepanden kan nemt klikkes af og puttes i opvaskerene og maden bliver slet ikke brændt fast på den.
Jeg har kun fået testet maskinen på få grønsager, men der følger en kogebog med, med masser af idéer til, hvordan man kan tilberede grønsager - og så endda med minimal forbrug af fedtstof, så den er i den grad velegnet til sunde retter.
Maskinens funktion er svær at sætte en finger på, men jeg synes nu, at den er temmelig stor og klodset at se på
og det er bestemt ikke en integreret del af køkkenlooket herhjemme,
men som sagt så er det virkelig en lettelse i forhold til både tid og rengøring. 



 

2 kommentarer:

  1. Smart! Den virker som lidt et skrummel at have stående (ihvertfald når man kun har et meget lille køkken :-p ) - men de der falafler! De ser godt nok gode ud! Det hele ser faktisk rigtig godt ud - og så er det da mægtig smart at spare lidt på fedstoffet :-)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker altså dine mad-billeder. Jeg sidder jo og bliver helt sulten! mums

    SvarSlet